8/14/2012

Ekat päivät

Oon ollu jenkeissä nyt neljä päivää ja kaikki menee hyvin! Me saavuttiin muitten vaihtareitten kans JFK:lle torstaina joskus neljän aikaan. Siitä mentiin sit niitten viisumijuttujen läpi ja sen jälkeen haettiin matkalaukut ja mentiin meitä oottavien AFS USA-tyyppien luo. Ne ohjas meiät bussiin, joka vei meiät Hilton-hotelliin mistä meiän bussit eri puolil east coastii lähtis sit myöhemmin illalla. Mentii sinne hotellille ja siel oli vaihtareita kans muista maista :) Me, jotka mentiin Ohioon, jouduttiin oottaa meiän bussii joku kuus tuntii siel hotellilla et siin kävi kyl aika vähä pitkäks... Meiän bussi lähti joskus klo 23 ja matkustettiin koko yö bussilla. Kaikki nukku bussissa mut se ei ollu kyl mitenkää mukava asento nukkuu haha :D Joskus varttii vaille kymmenen aamulla oli mun aika jäädä pois bussista ja mua oli vastassa mun aluevalvoja, sen poika ja sit hostisä ja hostsisko. Host-siskolla oli welcome-kylttiki ja kaikkee! :D Otettiin siinä sit muutamat kuvat ja juteltii vähän ja sit jatkoin matkaa hostien kans mun uuteen kotiin! Mun hostsisko esitteli mulle taloa ja sitten mun hostäiti ja hostveli tuliki kotiin ja silleen :) Skypettelin nopeesti kans Suomeen siinä ja sit mentiin hakemaan subwaysta ruokaa ja kierreltii Medinaa vähän. Annoin kans hosteille ne tuliaiset sinä päivänä! 1243567

Medinan center squaree ja sen lähialuet: 89101112131415

Lauantaina mun piti mennä high schoolille mun cross country-joukkuekuvaan! Olin kyl jo iha pihalla, kun piti valita siitä pöydältä oma univormu tai ne edustusvaatteet :D Yhet tytöt opasti mua sitte pukuhuoneille ja ne esitteli mut muille joukkuelaisille ja ne oli kaikki ihan innoissaa et siistii oot vaihtari! Ne tytöt autto mua sit niis kuvien tilauksessa ja opasti mua kulkee vähän siel koulussaki :D Mentiin sinne koulun liikuntasaliin mis oli vähän kaikkii urheilujoukkueita. Otettiin joukkuekuva ja sit vielä yksittäiset kuvat jokasest :) Oli kyl hassuu, ku jotkut niistä jo tiesi mut ja myös sen joukkueen team mom tiesi mut :D Yhtäkkii joku huutaa vaa mun nimee ilosesti ja vilkuttaa ja mul ei ollu mitään hajua kuka se oli mut sitten se tuli esittäytymää haha! No sen kuvausjutun päätteeks ne tytöt pyys mut lunchille niitten kanssa mut en oikee voinu lähtee ku oltiin menossa Kohl'siin, johonki juoksukauppaan ja syömään aasialaiseen paikkaan sen jälkee. Mut ne oli kyl tosi kivoja mulle! :) Sunnuntaina mulla oli eka orientaatio. Se kesti vaan yhen päivän ja se järjestettii Bereassa mikä on Medinasta vähän pohjoseen päin mut ei hirveen kaukana kuitenkaan. Mun aluevalvoja haki mut aamulla puol kaheltatoista ja mentii ensin sen luo. Tapasin siellä sitte taas sen pojan ja kans sen miehen ja juttelin sitten niitten kanssa kaikkee mukavii! :D Sit jatkettii matkaa mun aluevalvojan ja sen pojan kans Marshallsiin, mikä on vaatekauppa täällä Medinassa. Siellä oli ihan sairaasti vaaterekkei, mis oli vaan kokoo L ja XL ja ehkä pari mis oli S-kokoo :D:D Siit jatkettiin matkaa yhteen ostoskeskukseen, missä on kaikki Forever21 ja Victoria's secret ja Abercrombie&Fitch♥ Patti, mun aluevalvoja, jätti mut ja Chadin (sen pojan) sinne ostoskeskukseen ehkä 15 minuutiks ku sen piti käydä hakemassa äkkii jotain. Kierreltii sit sitä ostoskeskusta ja käytii paris kaupas mutten ostanu mitää ku oli nii vähä aikaa.. :D Siel ostoskeskukses oli kans elokuvateatteri!! Sen jälkee jatkettii matkaa taas ja pysähdyttii yhes leipäkaupas kattoos onks siellä ruisleipää mut ei ollu :/ Sit taas matka jatkui ja päästii viimein Bereaan ja sinne orientaatioo. Siellä yks mies vaa jutteli kaikkee täst vaihtovuodesta ja se oli aika tylsää.. Sit myöhemmin meil oli piknik siinä lähipuistossa. Pelattii siel eri pelei niinku corn holee ja sit heiteltii frisbeetä ja amerikkalaist jalkapalloo yms :D Sitten kans syötii of course XD Siin vaihees kaikkien hostperheet oli kans tullu sinne ja lopuks jokasen vaihtarin pitiki esitellä oma hostperheensä muille! Se oli kyl tosi kiva päivä ja täs on pari kuvaa siitä piknik-paikast:
  16171819

Tänään maanantaina mulla oli ekat cross country-treenit ja ne oli kyl kamalat! Tai no ei mitkään ihan hirveet, mut haha silleen joo :D Tutustuin taas niihi tyttöihin vähän lisää nii se oli kiva! Sit kävin lääkäris jossai physical testist, mis se lääkäri tsekkas perus pituus/paino ja sit toine lääkäri katto kaikkee ryhtii yms. ja täytti parit paperit, jotka annan mun valmentajalle jossain vaiheessa. Kävin tänää kans ekaa kertaa amerikkalaises ruokakaupas ja tuntu silt ku kaikki ruuat siel olis ollu epäterveellisii! :D Murojaki oli yks kokonaine käytävä täynnä... Tai siis oli paljon erilaisii murovalikoimii. Ku tultii takasin kotii, hengasin vaa mun hostsiskon kans. Heiteltii lenttist ja potkittii futist pihal ja sit pelattii draw something-pelii meiä kännyköil. Sain siis joo uuden puhelimen täällä ja se on tälläne LG kosketusnäyttö! :) Sit tänään illemmalla olin sen mun aluevalvojan pojan kans ja käytii sellases frozen yogurt-paikassa ja juteltii koulust :D Huomenna aamulla kasilta on taas treenit ja juostaan kaks mailii (vähän päälle 3km) ja siitä otetaan aika.. Aikojen perusteella meiät jaetaa Varsityy ja Junior varsityy. Tiiän jo et mun paikka on tos junior varsitys! :D

AINII! Täällä on amerikan lippuja joka puolel vaiks ei oo ees mikään erikoinen päivä. Siis joka puolel lippuja vaan!! Tää mun asuinalue on kans ihan sairaan hienoo! Nää talot on ihan sairaan suuria ja hienoja ja jokasen postilaatikon päällä on pieni amerikan lippu :D Tän kadun kylttiki näyttää ihan sairaan hienolta, sellanen iso mikä näyttää oikeesti joltai kylpylä-kyltilt XD I like it here! Maistoin kans ekaa kertaa peanut butterii ja oreoit. Peanut butter ei ollu hyvää.........

19 kommenttia:

  1. vähänkö kuulostaa hauskalta! =)

    VastaaPoista
  2. peanut butter oii nam :D parasta <3

    VastaaPoista
  3. Vähä ihanan kuulost! Mull tuli tost yhest kuvast heti mielee pretty little liarsin se keskusta! xd

    VastaaPoista
  4. Voii Laura kuulostaa tosi kivalt!! :) laita hei kuvii sun huoneest yms sit uusist kavereist :) tänää meil alko koulu ja voi hyvä luoja mä kaipasin sua siel!!! -saara

    VastaaPoista
  5. Vähä kuulostaa ihanalta! onks siul muute tullu ongelmii englannin kielen kans?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo kauheesti tullu ongelmii :) välil en tiiä jotai sanaa ni yritän sit sillai kiertämällä selittää mut kaikki on kyl kehunu tääl et mun enkku on tosi hyvää! :)

      Poista
  6. Oijoiikuulostaa nii kivalt!! Hei nyt ku sulnon uus puhelin nii onks sul KIK?? Voitais sit kato kikkailla:) t.ilona

    VastaaPoista
  7. mä en kestä miten tutulta toi sun vuoden alku kuulostaa! :D muistan hyvin ekat xcountry reenit... :D sit hengailin mun tukihenkilön pojan kanssa kans aluks paljon, se oli mun tuki ja turva ja sit toi peanut butter... Hyi hitto :DD Ja ruokakauppakokemus! Mut hei siistii, kuulostaa et sulla menee hyvin! :) Pidä hauskaa ja koita olla ajattelematta suomea! :DD i'll be wathcing you(r blog)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah eikä! :D joo toi peanut butter ei ollu iha mun juttu :D:D joo koitan pitää hauskaa!

      Poista
  8. sun blogis on iha tosi kirjotat hyvin ja kuvat on hienoja, MUTTA tekstiä on vähä vaikea lukea ku riviväli on tyyliin 0... jos tekisit pienen välin rivijen välille nii olisi toosi hyvä:) Mutta jatkan kyllä seuraamista... onnea eteenpäin ja nauti vuodestas:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. muutin sen nyt suuremmaks, toivottavasti on helpompi lukee! :) kiitos ja koitan nauttii!

      Poista
  9. hei osaaks auttaa mua? Miten saan tonne blogin sivuun noi kello sun muut jutut? Oon yrittäny metsästää niitä mut en löydä sellasta kohtaa blogissani mistään minne sen sain! löysin koodit ja kaikki mut oikee kohta ei sille vaa löydy! toivottavasti tajusit mitä meinaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun pitää mennä siihe Ulkoasu-kohtaan ja sit siellä sivussa on se lisää gadget. Valitse siit luettelost se HTML/Javascript tai joku sellanen ja sit liitä se koodi siihe :)

      Poista
  10. Heii postaisit nyt useemmi ku kerran viikos! Tai sit vaiks vaa kuvii :D mut ois nii kiva kuulla lisää :)

    VastaaPoista