5/11/2013

New York City

Washington DC:n jälkeen ajettiin NYCiin, jossa heti ekaks mentiin Chinatowniin. Saatiin siellä vapaa-aikaa joku kaks tuntia ja kiersin siellä ruotsalaisten Lisan, Ocken ja Erikin kanssa. Haluttiin Lisan kans mennä vähän shoppailee Sohon alueella oleviin kauppoihin nii erottiin sitte Ockesta ja Erikistä. Ei ollu ehkä niin järkevä idea, koska loppujen lopuks oltiin tunti myöhässä siitä meiän tapaamisajasta ja koko AFS porukka oli vihanen meille.. missattiin meiän takii Central Park. Heh.. Mut me eksyttiin, ei me oltu sitä aikaa shoppailemassa! Lisan iphonen GPS vei meiät toisel puolel Chinatownii.. Mut nii tosiaan sen jälkeen mentiin sellaselle jokiristeilylle ja siellä meille tarjottiin dinner ja siel oli myös muita ryhmiä AFS:n lisäks. Tavattiin siellä risteilyllä poikia, jotka oli ennen ollut amisheja mut koska niiden vanhemmat ei halunnu enää olla amisheja nii nekään ei sitte oo enää! :D et ne kerto niiden amish-taustasta meille! ja sit siellä oli jotai New York-OSAVALTIOSTA jotai high school-ihmisiä niiden koulun kans "risteilemäs". Siellä oli tosi kivaa ja nähtiin Vapauden patsaskin lähietäisyydeltä!

katri!♥

Tuolla risteilyllä oli kans tanssilattioita mis kaikki bailas XD oli kyl oikeesti tosi kivaa!
Seuraavana päivänä saatiin koko päivä vapaa-aikaa Times Squarella. Tai no oikeestaan koko New Yorkissa, bussi vaan jätti meiät aamulla Times Squarelle ja saatiin mennä minne haluttiin. Illalla mentiin sit kattomaan STOMP-broadway esitys ja syömään illallista Hard Rock Cafeen. Mut niin päivällä se vapaa-aika vietettiin saksalaisten Taminan ja Evan sekä ranskalaisen Marien kanssa vaan shoppaillen Fifth Avenuella. Siellä mentiin ees taas koko päivä. Käytiin kans Central Parkissa, kun ei sinne päästy edellisenä päivänä jostain syystä menee.. heheh. Otettiin sit taksi Central Parkista lähimpään Victoria's Secretiin ja sieltä toinen taksi sinne teatterille. Oltiin ekat, jotka oli paikalla nii AFS-tyypit vähä leppy mulle XD

vitsit noi tyypit oli pelottavia! ne kokoajan hoki COOKIEES sellasel möreel äänel ja halus ottaa miljoona kuvaa meiän kans...

Times Square oli niin upee! Sekä päivällä että illalla, illalla tietty vielä hienompi ku kaikki noi valotaulut oikee loisti. Saatiin siis vielä sen dinnerin jälkeen vähän vapaa-aikaa Times Squarella ja se aika meni suurinpiirtein vaan kuvien ottamiseen. Käytiin kyl jossain turistikaupassakin!
Vikana päivänä mentiin vaan aamulla käymään Empire State Buildingissa ja sen jälkeen lähettiin takasin Ohioon :( vikana päivänä oli aika surkee sääkin ja olin kuumeessa ja kauhee nuha, nii ei ollu kivaa! Paitsi oli mul ihan kivaa kuitenki XD Empire State Building oli siisti nähä ja näkymät sielt ylhäältä oli hienot :)

1. Oii vähä siistin kuulonen reissu!! kauan muuten sinne empire state buildingin päälle meno kesto?? haha mietin vaan

1. Empire State Buildingin hissi oli ihan sika nopee, muutaman minuutissa oltiin jo menty 80 kerrosta ylöspäin :D se sattu korviin samalla tavalla ku lentokoneen nousu. Ton jälkeen vaihdettiin vielä hissiä ja mentiin joku kakskyt kerrosta ylöspäin!

2. Tosi kiva postaus, mutta tämä ei kyllä tehny omalle matkakuumeelle oikein hyvää. :D Jos sitten loppukesästä töiden jälkeen johonkin muutamaksi päiväksi.

1. kiitos! haha voi ei, ehdottomasti lähet sit loppukesällä reissaamaan!

3. Oi älyttömän siistii et oot päässy kattoo stopmppii. Olis kyl niin hienoo!

4. aaah mäki oon ollu nykis, tuli ihan ikävä takas näitä kuvii kattelles :')