3/20/2013

St. Patrick's Day

Titanic :D
Viime sunnuntaina oli St. Patrick's Day. Se on irlantilainen juhlapäivä, mutta kun jenkeissä on paljon irlantilaiset sukujuuret omaavia ihmisiä niin sitä juhlitaan myös täällä. En tiiä minkä takia sitä juhlitaan, täällä ihmiset sano, että se on vaan sellanen juomisjuhlapäivä ja se kans näkyi! Menin host äidin kanssa Clevelandiin kattomaan St. Patrick's Dayn paraatia ja joka puolella oli kännissä olevia ihmisiä. Poliisejakin oli sit tietenkin kiitettävästi joka nurkassa vähintään kaks :D Mut paraati oli ihan jees, ei mitään erikoista. Sunnuntaina oli tosi kylmä päivä, en ymmärrä miten jotkut ihmiset heilu tuol paraatissa t-paita päällä. Hulluja kaikki! 

Mentiin eilen illalla syömään illallista Quaker Steak & Lube-"ravintolaan". Se ei oo kylläkään ravintola tai no on, mut enemmän sellanen urheilubaari/ravintola-tyyppinen paikka. Siellä oli tällänen siisti rekisterikilpi-Amerikkakarttajuttu :D


Sweeet! 
Enää viikko ja kaks päivää spring breakiin, en malta odottaa. Oon jo valmis suuntaamaan South Carolinan biitseille :-)

Ei täällä oo mitään muuta erikoista tapahtunut. Yleisurheilussa menee kivasti ja tän viikon perjantaina meillä on time trial eli meiltä otetaan ajat varmaan 100m sprintissä(??). Maanantaina meillä on joukkuekuvaus... jeejee :) 

Heippaheiiiii!

12 kommenttia:

  1. kuinka aikasin sait ennen sun lähtöä tietää perheen? tai lentopaikan tai osavaltion tms :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain sähköpostin mun hostperheeltä maaliskuussa, missä ne esitteli ittensä mun hostperheenä :D en ollu saanu mitään vahvistusta AFS:ltä vielä siinä vaiheessa mut se vahvistus tuli joskus huhtikuun alussa kai. Mun paperit oli jääny USA:n päähän nii siks sillä järjestön vahvistuksella kesti.

      Poista
  2. miten porukka ääntää sun nimen?:) ootko niinkö ihan laura vai puhutellaanko sua jenkkinimellä?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllähän laura-nimi on yleinen nimi myös jenkeissä, eli varmaan ne ääntää sen iha hyvin :D

      Poista
    2. Jenkit ääntää mun nimen silleen amerikkalaisesti :) mun nimi on joo aika kansainvälinen! Mutta sitten kun kerron näille miten mun nimi sanotaan Suomessa (tai Espanjassa tai jossain muualla kun englanninkielisissä maissa), nii nää ei pysty sanoo sitä. Meiän R-kirjain hämmentää näitä liikaa :D Siks oon täällä vaan "Lorah"

      Poista
    3. Ja joskus mua kutsutaan nimellä "Finland"... yleensä ihmiset, jotka tietää että oon vaihtari muttei tiiä mun nimeä, kutsuu mua Finlandiks :D

      Poista
  3. Mihin päin South Carolinaa ootte menossa? :)

    VastaaPoista
  4. mul ois ihan hirveesti kysyttävää AFS:st ni voisikko sä vastat mulle? laitan numeroil ni ei näytä sekaselt :DDD oon ite painimas kahden tai kolmen järjestön välilt ja mun mieltä painaa pariki asiaa
    1. onks AFSl joku perhetakuu? ja saaks AFSl kaikki niin aikasin perhetiedot kun sä vai onks heilläkkii niit semmossii et kahen päivän varotusajalla lähtö?
    2. onks kaikki osavaltiot mahdollisia ihan perusmaksulla (alaska, florida, calofornia, havaji?)
    3. lentääks kaikki nykkii tai chicgagoo ja lähtee sielt sit linkoil perheisiinsä?
    4. onks kaikil vaihtareil sama lähtöpäivä ja lennetääks aina isommas ryhmäs vai lentääkks jotkut yksinäänki
    5. onks kaikil vaihtareil samat säännöt vai onks se ihan perheestä tai osavaltiost riippuvaist? ku tiiän et jotkut saa bilettää kokoaja ja jotkut ei ollenkaan
    6. onks vuoden aikana paljon sellai pakollisia tapahtumia niinku vaiks rotareil on se et niiden pitää pitää omast kotimaastaan niin esitelmii ja sellai
    7. onks kaikil se vaihtoaika aina niinku sama vai riippuuks se osavaltiosta/perheestä/saapusmispäivästä ja sellai??

    hyvää loppuvuotta =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voin vastata! :)
      1. En oo varma mitä tarkotat perhetakuulla, mut siis kyllä jokaselle vaihtarille hankitaan perhe. Ainaki siis mun tiedon mukaan.. ja kun eurooppalaiset vaihto-oppilaat on vähän niitä "suosituimpia" et kyl yleensä suomalaiset vaihtarit kaikki otetaan :) ja ei kaikki saa perhetietoja niin aikasin kun minä, yleensä perhetiedot tulee lähempänä kesää.

      2. Kaikki osavaltiot on mahdollisia.

      3. USA on jaettu periaatteessa osiin, et tietyt osavaltiot kuuluu New Yorkin alueeseen, jotkut taas Chicagon alueeseen, jotkut Seattlen alueeseen yms. Et vaihtarit lentää sit niiden alueen suureen kaupunkiin ja sieltä sit joko jatkolennolla perheeseen tai bussilla, niinkun mä :)

      4. AFS:llä on kolme eri lähtöpäivää eli kolme ryhmää. En tiiä voiko lentää yksinään, mul on sellanen mielikuva et aina lennetään porukassa. Sekä Suomen lentokentällä että USA:n lentokentällä on AFS-ihmisiä vaihtareiden neuvonantajina :D

      5. Kaikilla on samat säännöt. Mut tietenkin jotkut hostperheet on rennompia eikä niitä haittaa jos vaihtari rikkoo vähän sääntöjä, kunhan tieto ei mene järjestölle :D

      6. On pakollisia tapahtumia mut esitelmiä ei oikeestaan. Mä en oo pitänyt vielä yhtäkään esitelmää Suomesta, mutta mun pitää tehä huhtikuun 21.päivään mennessä sellanen yks iso juliste Suomesta ja kaikki vaihtarit laittaa omat julisteensa EartFestille näytille ja kai me sit siellä jotain omista kotimaistamme kerrotaanki :) et toi on mulle nyt eka missä joudun kertomaan jotain Suomesta.

      7. Mun mielestä vaihtoaika on sama. Yleensä kaikki suomivaihtarit lähtee sillon ekana mahdollisena lähtöpäivänä et kai sit kaikilla on sama vaihtoaika :) En oikeen tiiä, kun en tunne ketään joka ois lähteny eri päivänä kun mä.

      ja kiitos! Toivottavasti noi vastaukset auttoi. ja voit kysyy lisäkysymyksii jos joku asia jäi epäselväks haha :)

      Poista
  5. millon palaat takas suomeen? :)

    VastaaPoista